Ones de Crom #13

Jandek

19 de febrer de 2009
Des d’algun recòndit paratge de Houston, aquest enigmàtic músic ha publicat des de 1978 més de 50 àlbums. Tot i ser escassa i misteriosa la informació de qui era i de com auto-editava els treballs amb
el segell Cornwood Industries, aquest cantautor de folk-blues auster, catàrquic i melancòlic ha estat reivindicat per molts artistes amb diversos àlbums de tribut. Repassem part de la seva discografia des dels acústics en solitari «Ready For The House” (1978), “Six and Six” i “Later On” (1981).
Seguim amb “Chair Beside A Window” (1982), on incorpora altres invitats en bateria i veu, amb “Interstellar Discussion” (1984), “Blue Corpse” (1988) i “The Living End” (1989). Dels anys 90 escoltem temes de “Lost Cause” (1992), “Twelfth Apostle” (1993) i “White Box Requiem” (1996).
En els anys 2000 ha continuat fins l’actualitat el seu intens ritme productiu, n’escoltem “What Else Does The Time Mean” (2006). És a partir del 2004 que es va deixar veure en nombrosos concerts a Europa i als EUA, dels que sentim “Newcastle Sunday” (2006) junt a Richard Youngs al baix i Alex Neilson a la bateria. Un dels més honestos referents del folk-blues estrany i intimista d’avui en dia!